1

2

 

UNOS PODATAKA U LIČNI PORTFOLIO
porfolio

OBRAZAC POTVRDE STRUČNOG USAVRŠAVANJA

PRIMER LIČNE PROFESIONALNE FILOZOFIJE

1

PRAVILNIK O STRUČNOM USAVRŠAVANJU - INTERNI

POTVRDA O STRUČNOM USAVRŠAVANJU

1

Dokument o vrednovanju stalnog stručnog usavršavanja
u osnovnoj i srednjoj školi

1

Novi Pravilnik o stručnom usavršavanju i sticanju zvanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika


U profesionalni razvoj nastavnika i stručnih saradnika spada i stalno stručno usavršavanje, razvijanje kompetencija radi boljeg obavljanja posla, unapređivanja nivoa postignuća učenika. Potrebe i prioritete ustanova ili škola planira na osnovu rezultata samovrednovanja kvaliteta rada ustanove, ličnih prioriteta nastavnika odnosno vaspitača ili stručnih saradnika, kao i na osnovu izveštaja o ostvarenosti standarda postignuća, zadovoljstva roditelja i učenika.

Stalno stručno usavršavanje ostvaruje se:

1. Uglednim časovima sa diskusijom i analizom

2. Izlaganjem programa i seminara na sastancima stručnih veća sa obaveznom diskusijom i analizom,prikazom knjige, didaktičkog materijala, priručnika….

3. Ostvarivanjem programa ogleda, projekata, istraživanja

4.Pohađanjem akreditovanih seminara koji se nalaze u Katalogu

5.Raznim aktivnostima koje organizuje Ministarstvo-stručni skupovi, letnje i zimske škole, programe obuka i studijska putovanja.

Prioritetne oblasti vezane za stručno usavršavanje su: prevencija nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja; prevencija diskriminacije; inkluzija dece; razvijanje komunikacijskih veština;učenje i razvijanje motivacije za učenje; jačanje profesionalnih kapaciteta zaposlenih; saradnja sa roditeljima, učenicima i učeničkim parlamentom i najzad, informaciono-komunikacione tehnologije.

Za razliku od prethodnog Pravilnika o stručnom usavršavanju, sada Zavod raspisuje konkurs za odobravanje programa za stručno usavršavanje svake dve godine. Program može da traje najkraće 8, a najduže 24 sata.

U toku svog stručnog usavršavanja nastavnik, odnosno vaspitač i stručni saradnik dužan je da prati svoj obrazovno-vaspitni rad, napredovanje i profesionalni razvoj i čuva najvažnije primere iz svoje prakse, primere primene naučenog  i da ima lični plan profesionalnog razvoja-portfolio.

Evidenciju o stručnom usavršavanju ustanova čuva u dosijeu nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika. Pedagoški kolegijum određuje svog člana čija je dužnost da prati ostvarivanje plana stručnog razvoja ustanove i na osnovu toga tromesečno obaveštava direktora.

Nastavnik, vaspitač i stručni saradnik dužan je da u toku pet godina ostvari najmanje 120 bodova iz različitih oblika stručnog usavršavanja. U okviru punog radnog vremena nastavnik, vaspitač i stručni saradnik ima 68 sati  godišnje različitih oblika stručnog usavršavanja-24 sata pravo na plaćeno odsustvo van ustanove radi pohađanja odobrenih skupova i programa, a 44 sata preduzima ustanova u okviru svojih razvojnih aktivnosti. Sat pohađanja obuke na stručnom skupu ima vrednost 1 boda, kao i dan učešća na stručnom skupu. Ako se učestvuje u oblicima usavršavanja na međunarodnom nivou, bodovi se udvostručuju.

Dakle, nastavnik, vaspitač i stručni saradnik ostvaruje najmanje 100 bodova iz odobrenih programa i 20 bodova u učestvovanju na odobrenim i prijavljenjim skupovima. U okviru ovih 120 bodova, 30 mora da se odnosi na prioritetne oblasti koje su već navedene.

Nastavnik, vaspitač i stručni saradnik koji je zasnovao radni odnos u ustanovi pre 1. jula 2004. godine, dužan je da za svoj drugi petogodišnji period ostvari 120 bodova za različite oblike stručnog usavršavanja, do kraja školske 2013/2014. godine. Oni koji su posle zasnovali svoj radni odnos, dužni su da steknu 120 bodova za svoj petogodišnji period.

Nastavnik, vaspitač i stručni sradnik može tokom rada da napreduje sticanjem zvanja: pedagoški savetnik, samostalni pedagoški savetnik, viši pedagoški savetnik i visoki pedagoški savetnik pod uslovima i po postupku utvrđenim ovim pravilnikom. Detaljnije o načinu sticanja svakog zvanja imate u pravilniku.

 

 






Copyright & Design D.Radević - All rights reserved.